tisdag 13 april 2010

vår och gruppträff :-)

Igår var det vår. Var ute i trädgården flera timmar och jobbade. Kinderna hettade på kvällen av solen. Lovely :-)
Var på gruppträff igår. Var lite skeptisk först, för det är salig blandning av människor. Ingen som mig. Men det behöver inte vara en nackdel. Satt och pratade med en äldre man som hade problem med vikten och som dessutom hade diabetes. Han åt även betablockerare som gör att pulsen aldrig går upp. Med andra ord hade han det ganska kämpigt att förlora vikt. Men han kämpade på. Känner då att jag dels gör rätt i att ta itu med vikten NU, innan det går för långt, och att jag dessutom ska vara tacksam för att jag har relativt lätt att gå ner i vikt. I alla fall om jag jämför med flera i min grupp...
Viktminskningen var -6,6 kg. Med kläder, så nu väger jag 73, 5 kilo. Hade hoppats på mer, men man blir lite fartblind, för jag har ju bara hållit på i 3 1/2 vecka. De andra värdena (fettmassa mm) hade förbättrats betydligt :-)
Så nu är det bara att köra på! Har som mål från och med nu, att jag ska minst gå 9000 steg/dag. Målet är att ligga på 10 000 steg, men jag tar det peu om peu. Träningsmålet är 3/ggr i veckan och det har jag klarat. det ska jag fortsätta med. Nu hoppas jag bara att det komma flyta på lika bra i fortsättningen :-)

2 kommentarer:

  1. Du låter så positiv hela tiden Gumman, kul att höra (se?) ;). Härligt att det går så bra för dig också... Keep up the good work!! Vi ses och hörs snart hoppas jag...
    Kram Malin

    SvaraRadera
  2. Bra jobbat!!!!
    "peu om peu" shit vilken snygg stavning! Impad!
    /Z

    SvaraRadera