fredag 16 april 2010

Nu är jag lite larvig

Har yttepytte ångest. Skitlarvigt egentligen. Jag var trött idag. Tränade dessutom 1 timme (30 min löpn+30 min core). Hade ätit mina måltider med kortare intervaller än vanligt, så kl 17 hade jag ätit min sista måltid. Jag har ju inte frångått "programmet" en enda gång, men nu var jag bara tvungen att ha mer så jag käkade nästan en hel bar på kvällen. Så jag har ätit förmycket idag. Jämfört med tidigare är det ingenting, men ändå. Jag hoppas jag inte kommer ur nån ketosfas nu eller nåt. Eller att det påverkar viktminskningen... Men det kan det väl inte, eller??!!

3 kommentarer:

  1. Gränsen för oss kvinnor är 800-900 kcal. Men med tanke på din träning så tänker jag att det borde vara en högre gräns för ketosfsen.

    Jag har funderingar kring att byta ut ett mål mot en liten burk minikeso. Det är 170 kcal och 30 % mer proteiner än vad vi skall ha. Den innehåller heller inte alla ämnen som finns i vår kost på itrim. Jag har funderat eftersom att jag rör på mig så mycket. Enda sättet att faktiskt veta är att gå och köpa stickor på apoteket och testa.

    SvaraRadera
  2. Ketonfasen inträder normalt vid ca 800-900 kcal/d för kvinnor och lite högre för män, ca 900 kcal/d i snitt, men det kan även bero på ålder och mängd motion. Hemmingsson, mail 20100409

    http://itrim69.bloggplatsen.se/2010/04/09/2808649-svar-pafraga-om-ketonfas/

    SvaraRadera
  3. Jag testade med ett ketostix idag, som du kan köpa på apoteket för runt 100 kr, och jag verkar ha kommit ur ketosfasen. Fattar ingenting, men tydligen är det möjligt även om man sköter sig.

    SvaraRadera