söndag 4 april 2010

Upp och ner, men mest upp!

En sak som har varit intressant med den här resan, är att jag har varit ovanligt jämn i humöret. Jag som är så otroligt känslig mot blodsockerfall, har ALDRIG varit så jämn i humöret tidigare. Det måste ju bero på att jag inte får sockerkickar och därmed inga djupa dalar. Väldigt skönt! Men ingen regel utan undantag. Vaknade på ett uruselt humör idag. Arg, lessen, stressad, orolig...allt. Inget tålamod med barnen, sen skuldkänslor. Tårar som sprutar och så himla trött. Inser också att det är mänskligt att tårarna rinner ibland. Är lite rädd för det sen den tiden jag mådde så dåligt att jag ständigt hade ångest och var deprimerad. Är rädd för att hamna där igen... Men så blir det ju inte. Man måste gråta ibland. Det är hälsosamt!

Dagen slutade bra. Uträttade alla ärenden som hängde över, sov en halvtimme, en rask promenad i solen och sen tränade jag core. Avslutade med att dansa med pojkarna till deras första egna cd, Melodifestivalen :-).
Nu är lyckan stor igen!!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar