tisdag 23 mars 2010

Tråkig dag



Har jobbat 12 timmar idag och för en gångs skull har jag haft tråkigt. Ensamjobb hela dan och dessutom ingen lunch med kollegor. Har tänkt mycket på mat idag. Inte så att jag varit hungrig eller egentligen sugen, men har tänkt på "att ha det trevligt/ mysigt" mm förknippar jag (och säkert många med mig) med god mat och god dryck. Fika, restaurangbesök, pubtrevligt och mys i soffan.Allt har med mat att göra. Har promenerat en del i Gamla stan idag och sett alla dessa mysiga uteställen, där människor suttit med sin kärlek eller i goda vänner lag. Och jag kände en sån stark längtan att göra detsamma...
Men jag kom sen på, att det kan jag ju. Även om jag kommer hålla strikt diet nu så är det bara 2-3 månader utan överflöd och alkohol. Det är en kort tid av mitt liv. Sen, när jag fått en bra balans , ska jag äta god mat och dricka gott vin, tillsammans med mina vänner. Det kan man göra när det är med måtta. Man ska inte svulla eller supa för att man har tråkigt, är trött eller deppig, man ska göra det för att njuta!!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar