söndag 21 mars 2010

Dag 4, vecka 1

Var grymt matt imorse. Nu ska kroppen gå in i ketosfasen säger dom som kan, och min man konstaterade att jag hade lite sunkig andedräkt (ett tydligt tecken). Urk!!! Det motverkar jag så gott det går med sockerfritt tuggummi och mycket vatten. Gick ut och gick i det snöblandade regnet med familjen. Kom bara upp i 2500 steg. Tycer det är så SVÅRT att få ihop 8000-10000 steg per dag. Var hungrig efter morotssoppan och famlijens mat luktade så gott, men efter att legat och läst i soffan ett tag och huttrat så kastade jag mig ut igen. Har börjat förstå att röra på sig bryter både sug, frusenhet och ger välmående efteråt. Fick i hop till 9000 steg sammanlagt och dessutom en påse fina garn med mig hem :-). Mår bra i kväll och tycker det känns så enklet med mina påsar. Matplanering och matlagning är en av mina stora svagheter, så det underlättar mycket.

Har blivit bjuden på tre 40-årsfester och påskmiddag under den närmaste tiden. Grunnar lite på hur jag ska lösa det. Vill ju inte dra mig undan, men har samtidigt ingen lust att outa mig. Än...Men det löser sig nog på ett naturligt sätt skulle jag tro!
Längatar tills imorgon då jag ska träna :-)

1 kommentar:

  1. Det jobbigaste som jag upplever med sociala tillställningar är att de andra får dåligt samvete över hur lite jag äter. Men lilla du, ska du inte äta mer. Så visst, jag kan uppleva att jag är ett störande moment för andras välbefinnande. I övrigt inga bekymmer att vare sig hantera mat eller att se när andra äter.

    SvaraRadera