lördag 27 mars 2010

Fyllde år igår

I går fyllde jag år, och dessutom var det fredag. För en månad sen skulla jag ALDRIG kunna tänka mig att inte äta en god middag med vin till. Och därefter ha frdagsmys med allt vad det innebär i onyttigt mumsande. Speciellt skulle jag tycka det var motiverat på min egen födelsedag!!! Men igår kände jag inte inte det behovet, utan höll mig till mina soppor och gröt. Jag är själv förvånad, men glad. Jag måste ha en helt annan motivation den här gången som gör att jag står emot. Utan att det kostar så mycket. Jag tror själv att den här metoden är bra för mig. Resultatet jag redan sett (har tappat 4 kilo) och att jag kunnat må bra bra och tränat, trots det låga kaloriintaget, gör att jag kommer stå ut dom veckor som är kvar. Helt enkelt för att det är värt det i långa loppet!
Nästa år på min födelsedag kommer jag vara normalviktig och jag ser framför mig en god middag med ett gott glas vin till. Men att jag kommer att äta med måtta och njuta av varje tugga :-).

2 kommentarer:

  1. Bra för dig!!!!!!!!! Jag är verkligen glad för din skull att detta funkar för dig! Jag tror du helt enkelt bestämt dig en gång för alla. Som jag gjorde när jag gick med i VV. Spelade ingen roll att Mannen köpte hem godis och chippa. Jag kände inget sug överhuvudtaget. För jag var målinriktad och tävlingsinriktad. Det skulle funka så var det bara! Jag utmanade mig själv. Och ner gick jag de 12 kg på tre månader. Nu är det ju svårare att hitta tiden för att motionera och sånt när man som oss har två barn. Det blir svårare. Du är riktigt bästa som klarar din utmaning!

    SvaraRadera
  2. Grattis till födelsedag och grattis till god karaktär. Händerna på täcket.

    SvaraRadera