lördag 20 mars 2010

Dag 3, vecka 1



Vaknade i morse med världens huvudvärk, ont i halsen och var så hungrig att jag skakade. Var lite onödigt grinig mot min stackars man, men jag hade förvarnat honom, så han kunde ta det ;-). Åt min vanliga specialgröt som smakar helt ok, och mådde mycket bättre efteråt. Blev snällare också. Däremot kände jag mig matt och nästan febrig i kroppen. Visste inte om jag var på väg att bli sjuk eller om det är för att jag äter så lite. En kombination tänkte jag. Men det kröp i kroppen och jag har kallsvettningar till och från. I går när jag tog en promenad så blev det bättre efteråt, så jag drog iväg och tränade på itrim. Där kör man cirkelträning intensivt i 30 minuter. Styrka och kondition om vartannat. Mådde bra mycket bättre efteråt. Det är som om min kropp svettas ut alla gifter och renas. Men jag duschar gärna två gånger om dagen, känner mig ofräsch annars.
Åt sen soppa till lunch och middag. Ser framemot min mat och det är helt galet, men jag känner inte det minsta lilla sötsug, eller behov av att äta mer. För några dagar sen hade jag kastat mig över barnens överblivna pannkakor, men jag brydde mig inte idag. Det är helt fantastiskt, men just nu känns det som om maten inte styr över mig längre. Och det är en underbar känsla!!!

1 kommentar:

  1. Den där känslan av att vara i kontroll igen är så befriande.

    SvaraRadera