torsdag 18 mars 2010

Dag 1, vecka 1

Idag börjar jag på riktigt på itrim och jag hade mitt första hälsosamtal. Det kändes väldigt bra och jag är mycket motiverad. Just den här känslan att NU ska jag bryta mönster, att nu kommer jag få en kickstart som ger mig mera motivation, känns väldigt bra. Lite nervös är jag ändå. Jag förstår ju att det kommer bli tufft. Jäkligt tufft, men med målet i sikte så kan det kanske gå lite lättare. Vill ju orka träna, springa, känna mig stark och jag har verkligen ingen lust att se ut som om jag är i 7:e månaden när det var mer än tre år sedan jag fick min andra son.

Lite fakta om mitt första test. 169 cm och 80 kilo. 40 % fettmassa och 103 cm kring midjan. Inget vidare. Med 15 kilos övervikt, 103 cm kring midjan (bukfetma är NTE bra) så kom jag och min coach fram till att jag skulle gå på den snabba varianten. Äta VLCD (very low calorie diet) i tre veckor. Sen går man över till VLC och det kan jag äta ytterligare 9 veckor. Det känns galet länge, men jag kommer ju under den tiden börja äta lagad mat men anpassad. Allt för att det ska bli en lånvarig förändring. Det kommer jag att fixa!!!

1 kommentar:

  1. Mmm. Jag är också en bukis. Blev så ledsen när för mig okända personer tittade snett på mig när jag kom med en cigg i handen och tydligen såg ut som en rökare i typ 7e månaden. Hemsk känsla att människor faktiskt trodde det om mig. Kanske jag reagerat likadant. Sedan har jag ju alltid gillat kläder med lite empirskärning och det gör ju inte resultatet bättre. Jag både fimpade ciggen och snickerskakan. ;0)

    SvaraRadera