onsdag 12 maj 2010

8 veckor och -13 kg

Har kommit igång med träning och allting igen efter sjukdom. jäkligt skönt! Försöker träna 3 gånger i veckan. Känns rimligt och ska försöka hålla mig till det i framtiden med. (Inte bara nu under viktminskningen). För några dagar sen kände jag mig jätteplufsig, trots att jag enligt BMI är normalviktig nu. Sen kan jag känna mig ganska smal mellan varven. Lustigt hur känslan kan pendla så. Tror det har att göra med kvinnokroppen. Hormoner, hur mycket vätska man samlar på sig osv. det är bara att gilla läget att det kommer pendla så alltid :-).
Var på gruppträff i måndags. Vikten visade 67,3 kg och fettprocenten har gått ner till 32. Kändes bra. Nu är det bara drygt 4 kg till målvikt. helt galet. känner mig lite rädd för att börja äta. Samtidigt som jag längtar. Resonerade med min man om jag skulle börja upptrappningen nu. Egentligen vill jag inte, inte när jag är så nära. Men det är så många middagar och fester på gång nu. Å andra sidan är det lättare att stå emot frestelser om jag håller mig till det här. Som det känns nu kör jag på till 63 kg. Det är bara max 4 veckor kvar :-))))

1 kommentar:

  1. Shit pommes frites vad du är duktig!!
    13kg, det är inte illa... Nästan en hel E, eller vad väger din minsting? Tänk det du!!
    Jag är såå imponerad av dig och hoppas att jag också snart är där så att vi kan springa tjejmilen lätta som fjädrar och slå PB, visst? :) Snart är vi i mål gumman och du är duktig hur du än gör...
    Kram M <3 <3

    SvaraRadera